جلوگیری از خورده شدن قطعات و فرسایش آن ها امروزه به یکی از بزرگترین دغدغه های مهندسین مواد تبدیل شده است که هر روزه تلاش بر این است تا پوشش های جدیدی برای سالم نگه داشتن قطعات تولید شود. پوشش های قدیمی مانند گالوانیزه کردن نسبت به پوشش های فلیک روی دارای مقاومت کمتری هستند و از طرفی پوشش های فلیک روی بدلیل دارا بودن کروم شش ظرفیتی هرچند کم برای انسان ها مضر و سمی هستند. پوشش کروم فری فاقد کروم شش ظرفیتی می باشد.

در حقیقت پوشش کروم فری نوعی پوشش فلیک روی فاقد کروم می باشد که توسط شرکت نانو فن آور پوشش پارس ماندگار  برای اولین بار در ایران تولید شده است که اکنون در حال انجام آزمایشات نهایی و کنترل کیفیت می باشد.

پوشش کروم فری نوعی پوشش برای جلوگیری از اکسید شدن قطعات می باشد که مضرات سایر پوشش های فلیک روی را ندارد. این پوشش نسبت به پوشش های قدیمی تر مانند گالوانیزه دارای مقاومت بسیار بالاتری می باشد که تقریبا هفت برابر محاسبه شده است. قطعات با پوشش گالوانیزه معمولا مقاومت حرارتی بسیار پایینتری نسبت به پوشش کروم فری دارند. در انواع پوشش های قدیمی معمولا از جریان الکتریسیته برای پوشش دهی قطعه استفاده می شد که این امر سبب می شد تا هیدروژن روی قطعه قرار گرفته و مقاومت آن را کاهش دهد ولی در پوشش کروم فری از جریان الکتریسیته استفاده نمی شود. از طرفی در پوشش کروم فری بدلیل عدم استفاده از الکتریسیته پوشش بصورت یکسان در تمام پستی بلندی های قطعه پخش می شود. حتی یک لایه یک میکرو از پوشش کروم فری می تواند تا حدود صد ساعت مقاومت داشته باشد. پوشش کروم فری در برابر فرسایش نیز بسیار مقاوم است. بعد از پخته شدن قطعه و چسبندگی بالایی که پوشش کروم فری دارد قطعه از هرگونه آسیب و فرسایش در امان می ماند.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 501
نمایش همه
علاقه مندی ها ()