مباحثی درباره آموزش جوشکاری:

اگر می خواهید درباره آموزش جوشکاری اطلاعاتی را کسب کنید ما را با خواندن مقاله همراهی کنید. آموزش جوشکاری یکی از شغل ‌های بسیار پر زحمت می باشد که در آموزشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای به علاقه مندان آموزش داده می ‌شود و تاریخ بسیار دیرینه ای مربوط به آن وجود دارد. زمان هایی که برای جوشکاری کردن به صورت کوره ای یا همان آهن گری از شعله استفاده می ‌شد که کشور های زیادی از مشعل های آتشین پر شده با الکل برای تعمیر کردن وسایل ارزشمند و قیمتی استفاده می‌کردند.  به طور کلی جوشکاری یعنی به وجود آوردن اتصال بین اتم های دو شی و جسم که ممکن است بین دو تا فلز با جنس های یکسان یا جنس های ناهمسان یا بین یک فلز و یک نافلز و یا دو جسم غیر فلزی صورت گیرد. دوره آموزش جوشکاری می تواند با وجود حرارت یا بدون حرارت یا با فشار و یا بدون وجود فشار انجام بگیرد. انجام جوشکاری توسط دستگاه جوش که حاوی دو عدد سوکت است با قطب های مخالف هم به صورت مثبت و منفی و کابل انبر جوشکاری و کابل اتصال وجود داشته باشد. اگر جای کابل ها با هم عوض شده باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟  در این صورت هیچ اتفاقی نمی‌افتد و شخص می تواند جوشکاری کند. بعد از این که کابل ها متصل شدند حال نوبت به روشن نمودن دستگاه می رسد، دکمه خاموش و روشن در دستگاه جوشکاری به روشی متفاوت تعبیه شده است به طوری که  بعضی از آن ها کلید روشن کردن دستگاه در جلو و بعضی دیگر در عقب دستگاه وجود دارد.  

انواع آموزش جوشکاری:

امروزه بالغ بر صد ها نوع روش برای آموزش جوشکاری وجود دارد که می توان از بین آن ها به موارد زیر اشاره کرد: نقطه جوش، جوشکاری به روش برق و گاز، جوشکاری فلز های رنگین، جوشکاری در زیر آب، جوشکاری جدید در صنعت نظامی از انواع مختلف جوشکاری می باشد که از بین موارد گفته شده آموزش جوشکاری  با لیزر بسیار مورد استقبال در صنعت قرار گرفته و کاربرد بسیار زیادی در عصر نوین دارد.

در هنگام جوشکاری باید برای جلوگیری از آسیب های جسمی به افراد، نکاتی را توجه نموده و رعایت شوند که برخی از این نکات ایمنی برای حفظ سلامت شخص به صورت نکات ذیل می باشد: در هنگام جوشکاری باید از لباس مناسب جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی و اشعه پخش شده ماورای بنفش استفاده شود و استفاده از کلاه با قابلیت تنظیم لنز جهت جلوگیری از آسیب به چشم ها و  جلوگیری از پرتاب شدن جسم خارجی  به سمت چشم ضروری است. قبل از شروع جوشکاری باید سطح فلز را به خوبی تمیز کرده و آن را بتونه کاری کنیم تا هیچ جسم خارجی دیگری به آن نچسبد و همچنین نوک الکترود را چک کنید. برای اطلاع از  دوره آموزش انواع کولر گازی به سایت مراجعه کنید.

در صورت بروز مشکل در در هنگام جوشکاری می ‌توان از صدای نحوه جوش خوردن مشکل را متوجه شد، یک جوش عادی و مطلوب صدای یکنواخت مانند صدای سرخ کردن دارد. اگر جوشکاری باعث ایجاد حفره و سوراخ در فلز شود در این صورت می تواند از تغذیه پایین الکترونیک یا ولتاژ بالای دستگاه می باشد که می تواند باعث ایجاد گرمای شدید در فلز و سوراخ شدن آن شود. اگر جوش به راحتی از سطح فلز کنده شود نشانه این است که ولتاژ پایین بوده و سرعت تغذیه آن الکترود بالا بوده است. در نهایت انتخاب الکترود مناسب برای نوع  جوشکاری بسیار مهم است به طوری که برای فلز های با ضخامت کم از الکترود نازک و برای فلز هایی با ضخامت زیاد از الکترود های کلفت تر استفاده می ‌شود و باید توجه نمود که انتخاب الکترود مناسب جهت عمل جوشکاری به صورتی است که درجوشکاری هر فلز با الکترودی با همان جنس فلز صورت بگیرد.

جهت ارتباط با آموزشگاه دما صنعت با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:66928505-66928464-021

فکس: 66928452-021

همراه: 09196400916

تلگرام : 09196400916

آدرس: میدان انقلاب - خیابان جمالزاده شمالی- نبش بلوار کشاورز- پلاک 125 واحد 10 (خارج از محدوده طرح ترافیک)

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 300
نمایش همه
علاقه مندی ها ()