مفهوم علامت‌های مندرج بر روی لاستیک خودرو، به مجموعه اطلاعات و نشانه‌هایی اشاره دارد که بر روی بدنه یا جان لاستیک‌ حک می شوند و اطلاعات مختلفی را در خصوص ویژگی‌ها و عملکرد آنها ارائه می‌دهند. این علامت‌ها و نشانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده درباره ویژگی‌های فنی و عملکرد  انواع لاستیک به کار می‌روند. برخی از علامت‌های معمولی که بر روی لاستیک‌ها قرار می‌گیرند عبارتند از :

  • شاخص بار : این علامت مشخص کنندۀ حداکثر وزنی است که لاستیک قادر به تحمل آن می باشد. این مشخصه به صورت یک عدد و یک حرف نمایش داده می‌شود.
  • شاخص سرعت : این علامت نشان‌دهنده حداکثر سرعتی است که لاستیک می‌تواند تحمل کند. این شاخص نیز بر روی لاستیک به صورت یک حرف نمایش داده می‌شود.
  • نوع ساختار : ساختار لاستیک با عنوان طرح سایپ یا پروفایل لاستیک نیز معرفی می شود و نقش بسیار مهمی در عملکرد لاستیک دارد. ساختار تایر برای عملکرد در شرایط مختلف جاده‌ای، هوایی و آب نقش حیاتی دارد. علاوه بر آنکه برای کاهش صدای تولید شده توسط لاستیک بسیار حائز اهمیت است.
  • دمای مجاز : برخی از انواع لاستیک‌ دارای نشانه‌ای هستند که دمای مجاز استفاده آنها را نشان می‌دهند. این اطلاعات بسیار مهم هستند زیرا استفاده از لاستیک در دمای مناسب بر روی کیفیت رانندگی تأثیرگذار می باشد.
  • وزن و سختی : وزن و سختی لاستیک نیز از جمله مشخصات فنی است که بر اساس آن، لاستیک مناسب برای نوع خودرو و شرایط رانندگی خواهد بود.
  • سایر اطلاعات : علاوه بر موارد فوق، برخی از لاستیک‌ها شامل اطلاعات دیگری نظیر تاریخ تولید، شماره سریال، کشور سازنده و ... هستند که به منظور اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده قرار داده می‌شوند.

به طور کلی، علامت‌های مندرج بر روی لاستیک خودرو برای کمک به مصرف‌کننده در انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو و شرایط رانندگی مناسب است. لذا جهت بررسی بیشتر و در نهایت خرید لاستیک می توانید به فروشگاه اینترنتی لاستیک چرخ و یدک مراجعه نمائید.

فروشگاه چرخ و یدک 

شعبه مرکزی : تهران ، خیابان امیر کبیر شرقی ، روبروی پاساژ خلیج فارس پلاک ۱۴۵ ساختمان چرخ و یدک.

فروشگاه و مرکز خدمات شرق تهران:فلکه چهارم تهرانپارس. خیابان وفادارشرقی (لاین کندرو اتوبان زین الدین) نرسیده به خیابان شاهد بین خیابان خیری و رز دوم  پلاک 916.

فروشگاه و مرکز خدمات غرب تهران : سعادت آباد بلوار فرحزادی نرسیده به میدان کتاب بین گلستان اول و گلستان دوم پلاک 73

ایمیل : info@charkhoyadak.com

خط   ویژه دفتر: 34804-021   

 021-33444002   021-33444003 

021-33569862   021-33569328

تلگرام . واتساپ . اینستاگرام : 09106687003

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 25
نمایش همه
علاقه مندی ها ()